- Štítky blogu
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
10 tipů pro první návštěvu okruhu (1/2)
1) Jezděte v partě
Najděte si partu, nebo aspoň dalšího nadšence, který by na akce jezdil s vámi. Můžete si vyměňovat zkušeností, rady, občas si pomůžete s hlídáním odložených věcí, či opravou. A hlavně se můžete navzájem hecovat.
2) Mějte připravené nářadí
Klíč na kola, velká gola, ploché klíče, kombinačky, duct tape, stahovačky, zvedák, imbusy, utěrky, atd. To vše se hodí mít s sebou na okruhu. Na okruhu dostává technika zabrat a občas se objeví nějaký problém, na který prostě před návštěvou nepřijdete - proto je dobré být připraven na všechno.
3) Příprava sebe sama
Často podceňovaný bod, přitom se jedná asi o ten hlavní. Řeč je samozřejmě o vás. Buďte odpočati, najezení, dodržujete během dne pitný režim, nalaďte se do pohody, jeďte na okruh zavčasu abyste se nedostali zbytečně do časového tlaku. Neposlední součástí je i vaše oblečení - to musí být pohodlné a odpovídat počasí (a teplotě v autě během jízdy). Boty by měly být s co nejtenčí podrážkou, abyste dobře cítili pedály.
4) Mějte realistická očekávání
Během prvních návštěv budete rádi, když přežijete vy i auto - proto není potřeba si dávat nějaké nereálné cíle (čas) nebo se nahánět se zkušenějšími řidiči. Nejste Senna, dovezte do cíle sebe a auto v pořádku. Zrychlujte postupně.
5) Dělejte si záznamy
Pokud se chcete učit a zrychlovat, bez videorozboru to půjde těžko. Své výkony můžete pak doma zpětně studovat a odhalovat chyby, zároveň si zpětně můžete zhodnotit krizové situace, vaše chování na trati atd. Pro samouky je to "must-have". V dnešní době je onboard kamera otázkou pár korun, avšak posloužit může i mobilní telefon, který máme všichni.
6) Naučte se základní vlajkové signalizace.
Vstupujete do areálu, kde jsou nějaká pravidla, je vaší povinností je znát!
7) Najděte vhodnou akci a poznejte okolí
Pokud jste na trati nikdy nebyl, nebo jen velmi málo, asi nemá cenu se hlásit hned do závodů. Zvolte správně na jakou akci se vydáte a před výjezdem koukněte po okolí, kde se tankuje, kde se občerstvíte, popř. i přespíte.
8) Bezpečnost
Mým velkým doporučením je mít hasící přístroj v autě a žáruodolné rukavice (např. abyste mohl otevřít kapotu pokud dojde k požářu v motorovém prostoru). Zkontrolujte si uchycení, vedení pásů a stav sedačky.
9) Zvažte návštěvu před
Většina volných jízd (i amatérských závodů) v ČR jsou volně přístupná veřejností. Zajděte se někdy podívat jak to chodí, kde se kupují lístky atd. Budete pak mít mnohém reálnější představu jak to chodí.
10) Jezděte plynule a předvídatelně.
Nejhorší co můžete udělat je motat se po trati zleva doprava a rychle měnit směr, či zpomalovat. Nepsané pravidlo říká, že je na rychlejším řidiči, aby Vás bezpečně předjel. Pokud naopak předjíždíte vy, musíte počítat s tím, že o Vás řidič neví. Vždy si vybírejte bezpečné místo a vhodné načasování. Pokud chcete někoho rychlejšího pustit, dejte mu vědět, že o něm víte (blinkr).
V další části se budeme věnovat samotné připravě auta.